Jak jedno jabłko dziennie zmieni Twoje życie?00:15:43

zwiń opis video pokaż opis video
Dodał: Polimaty
Podobał Ci się film? Kliknij łapkę w górę, to wiele znaczy!
Przedstawiam Wam nowy pomysł na Polimaty, który powstał w dużej mierze za sprawą Waszych komentarzy. Teraz po prostu biorę kamerę i nagrywam, kiedy mam coś do powiedzenia. Wybaczcie pomyłki w sztuce filmowania, ale przestałem się nimi przejmować. Dzisiaj rzecz o polskich jabłkach.

Ja wiem, że to jest mało romantyczne, ale jeśli jeszcze nie udało Ci się kliknąć łapki w górę to zrób to proszę. Naprawdę ma to spory wpływ dla niezbadanych decyzji algorytmu na YouTube. Dziękuję!

Tu kupisz moje książki:
Inaczej (haruj mniej, a osiągaj więcej w pracy, http://inaczej.alt.pl)
Włam się do mózgu (naucz się języka obcego w pół roku, http://radek.alt.pl)
Nic bardziej mylnego (obalamy mity, http://mity.alt.pl)

Każda książka to jeden obiad dla Pajacyka, a że moje książki kupiło już setki tysięcy osób to wspólnymi siłami w ramach wydawnictwa Altenberg ufundowaliśmy już ponad 550 tys. posiłków! Bardzo Wam za to dziękuję!

Subskrybuj Polimaty 2, o tutaj: http://bit.ly/1sLH059 - a jeśli już subskrybujesz to kliknij w DZWONECZEK (nie myślałem, że kiedykolwiek wypowiem to zdanie).

Ostatnio moje konto na Instagramie zaczęło nawet trochę żyć i pojawiają się tam sensowne rzeczy (głównie na InstaStories). Zapraszam! http://instagram.com/radekkotarski

Źródła:
1. Koutsos, A., Riccadonna, S., Ulaszewska, M.M., Franceschi, P., Trošt, K., Galvin, A., Braune, T., Fava, F., Perenzoni, D., Mattivi, F., Tuohy, K.M., & Lovegrove, J.A. (2019). Two apples a day lower serum cholesterol and improve cardiometabolic biomarkers in mildly hypercholesterolemic adults: a randomized, controlled, crossover trial. The American Journal of Clinical Nutrition, 111, 307 - 318.
2. Auclair, S., Chironi, G., Milenkovic, D., Hollman, P.C., Renard, C., Megnien, J., Gariépy, J., Paul, J., Simon, A., & Scalbert, A. (2010). The regular consumption of a polyphenol-rich apple does not influence endothelial function: a randomised double-blind trial in hypercholesterolemic adults. European Journal of Clinical Nutrition, 64, 1158-1165.
3. Ravn-Haren, G., Dragsted, L.O., Buch-Andersen, T., Jensen, E.N., Jensen, R.I., Németh-Balogh, M., Paulovicsová, B., Bergström, A., Wilcks, A., Licht, T.R., Markowski, J., & Bügel, S.G. (2012). Intake of whole apples or clear apple juice has contrasting effects on plasma lipids in healthy volunteers. European Journal of Nutrition, 52, 1875-1889.
4. Chai, S.C., Hooshmand, S., Saadat, R.L., Payton, M.E., Brummel-smith, K., & Arjmandi, B.H. (2012). Daily apple versus dried plum: impact on cardiovascular disease risk factors in postmenopausal women. Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, 112 8, 1158-68 .
5. Vafa, M., Haghighatjoo, E., Shidfar, F., Afshari, S., Gohari, M.R., & Ziaee, A. (2011). Effects of Apple Consumption on Lipid Profile of Hyperlipidemic and Overweight Men. International Journal of Preventive Medicine, 2, 94 - 100.
6. Hollands, W.J., Tapp, H.S., Defernez, M., Perez Moral, N., Winterbone, M.S., Philo, M., Lucey, A., Kiely, M.E., & Kroon, P.A. (2018). Lack of acute or chronic effects of epicatechin-rich and procyanidin-rich apple extracts on blood pressure and cardiometabolic biomarkers in adults with moderately elevated blood pressure: a randomized, placebo-controlled crossover trial. The American journal of clinical nutrition, 108 5, 1006-1014 .
7. Sandoval-Ramírez, B.A., Catalán, Ú., Calderón-Pérez, L., Companys, J., Pla-Pagà, L., Ludwig, I.A., Romero, M.P., & Solà, R. (2020). The effects and associations of whole-apple intake on diverse cardiovascular risk factors. A narrative review. Critical Reviews in Food Science and Nutrition, 60, 3862 - 3875.

Pozdrowienia dla czytających opisy do końca! Jeśli to widzisz wpisz w komentarzu: Jabłko z rana lepsze niż śmietana.

Komentarze