Co to jest medytacja mindfulness? Krótkie ĆWICZENIE (jak medytować) #mindfulness #medytacja00:10:31

zwiń opis video pokaż opis video
Dodał: Rafal_Szrajnert
Platforma z kursami https://bit.ly/326R4PK
Zapisz się na MOJĄ LISTĘ EMAIL https://bit.ly/3fs22pi
SUBSKRYBUJ: https://bit.ly/YoutubeRafal
Pełny wpis: https://www.rafalszrajnert.pl/medytacja-mindfulness-zen/
___________________________________________________
Jeśli podobają Ci się moje filmy i chcesz więcej to subskrybuj: https://www.youtube.com/channel/UCp3v4HZdCe_U1TBdjtrPnVQ?sub_confirmation1
___________________________________________________
Instagram: https://www.instagram.com/rafalszrajnert/
Facebook prywatny: https://www.facebook.com/rafalszrajnert
Facebook firmowy: https://www.facebook.com/rafalszrajnertcoaching/

___________________________________________________
Mindfulness - na czym polega trening uważności? Mindfulness, czyli trening uważności, to ćwiczenia umysłu, przeznaczone głównie dla osób, które nie radzą sobie ze stresem i negatywnymi emocjami, choć nie tylko. Trening uważności może się okazać pomocny także w przypadku depresji, uzależnień czy zaburzeń odżywiania. Sprawdź, na czym polega mindfulness.
Mindfulness jest tłumaczone jako uważność (od angielskiego przymiotnika mindful - uważający) lub, rzadziej, jako uważna obecność. Według najbardziej znanej definicji, którą stworzył Jon Kabat-Zinn (założyciel Ośrodka Uważności w Medycynie, Opiece Zdrowotnej i Społeczeństwie Wydziału Medycznego University of Massachusetts), mindfulness to stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej. Przerwij na chwilę. Zamknij oczy. Zwróć uwagę na swój oddech. Jaki jest teraz długi czy krótki? Jak się czujesz, obserwując siebie? Rozumiesz, co chcę Ci powiedzieć? Dzięki Twojej uwadze ta chwila przestała być zwykłą chwilą, podobną milionowi zagubionych w pędzie chwil. Różnica polega na tym, że ten moment przeżywasz świadomie. Chcesz doświadczać więcej takich świadomych chwil?
Rodzaje treningów uważności
Pierwszy, podstawowy i najbardziej znany trening uważności to MBSR (Redukcja Stresu Oparta na Uważności Mindfulness-Based Stress Reduction). Program MBSR można znaleźć niektórych szpitalach i innych placówkach medycznych, a także na uniwersytetach, w ośrodkach medytacji, ośrodkach szkoleń, doradztwa oraz rozwoju osobistego.

Drugi rodzaj treningu uważności to MBCT, czyli Terapia Poznawcza Oparta na Uważności (Mindfulness-Based Cognitive Therapy), która jest rozszerzeniem klasycznego MBSR i została opracowana jako metoda zapobiegania nawrotom depresji. Z tego rodzaju terapii powinny skorzystać przede wszystkim osoby, które miały już kilka epizodów depresji, a obecnie są w stanie remisji.

Komentarze