Wegańskie śledzie po kaszubsku00:15:12

zwiń opis video pokaż opis video
Dodał: RenequesKitchen
Witam i dziękuję, że tu ze mną jesteście

Nie zapomnijcie o kciuku w górę, udostępnianiu filmu znajomym, subskrypcji i dzwoneczku żeby być ze mną na cotygodniowych spotkaniach w kuchni.

Miłego oglądania

Bakłażan właściwości odżywcze
Zaletą bakłażana jest niskokaloryczność - w 100 g tego warzywa zawiera się jedynie nieco ponad 20 kcal.
W 90 proc. składa się z wody, a tylko 2 proc. to cukry.

W bakłażanie znajdują się wapń, potas i magnez. Spośród witamin najwięcej w nim jest witaminy B9, B5, B6 oraz miedzi, manganu i potasu - inne związki organiczne znajdują się w bakłażanie w stosunkowo niewielkich ilościach. To także dobre źródło błonnika. W 100 gramach bakłażana będzie go dwukrotnie więcej niż w jabłku czy brzoskwini.

Prozdrowotne właściwości oberżyny są związane z poprawą przemiany materii, obniżeniu poziomu cholesterolu i oczyszczaniem organizmu z toksyn. Bakłażan zmniejsza ryzyko zachorowania na schorzenia układu krążenia i nowotwory. Prozdrowotne właściwości wynikają z zawartości związków fenolowych w skórce gruszki miłości. Nadają one skórce fioletowo - granatową barwę oraz działają przeciwutleniająco.

Bakłażan ma jednak pewną wadę - jest ciężkostrawny. Nie powinno podawać się go dzieciom, kobietom ciężarnym, a także pacjentom zmagającym się z podagrą, reumatyzmem, chorobami nerek i układu trawienia.

Wartości odżywcze bakłażanów (w 100 g)

Wartość energetyczna - 25 kcal
Białko ogółem - 0.98 g
Tłuszcz - 0.18 g
Węglowodany - 5.88 g (w tym cukry proste 3.53 g)
Błonnik - 3.0 g

Witaminy

Witamina C 2.2 mg
Tiamina 0.039 mg
Ryboflawina 0.037 mg
Niacyna - 0.649 mg
Witamina B6 - 0.084 mg
Kwas foliowy - 22 µg
Witamina A 23 IU
Witamina E 0.30 mg
Witamina K - 3.5 µg

Minerały

Wapń 9 mg
Żelazo - 0.23 mg
Magnez - 14 mg
Fosfor - 24 mg
Potas - 229 mg
Sód 2 mg
Cynk - 0.16 mg


Przybliżony spis składników jakich użyłam:

2 bakłażany ( zamiast zostawiać bakłażany na noc, nasolone, można je podpiec na patelni lub w piekarniku, wtedy będą też lżej strawne).
3 cebule
2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
2-3 łyżki syropu klonowego
sok z połowy cytryny lub ocet jabłkowy
1/2 łyżeczki cynamonu cejlońskiego
1 łyżka majeranku
sól
pieprz
liść laurowy
ziele angielskie
olej

Życzę smacznego i na zdrowie

Subskrybuj żeby być na bieżąco
Jeśli Ci się podobało to daj łapkę!!!
Udostępnij, żeby Twoi znajomi też mogli się o tym dowiedzieć i cieszyć się zdrowiem


Tutaj znajdziesz mój ulubiony chleb bezglutenowy, gryczano jaglany który jest po prostu pyszny i serdecznie polecam wypróbować https://youtu.be/_rnyfEx6Xkw


Jeśli chcesz skorzystać z preparatów które stosowaliśmy przy odrobaczaniu/oczyszczaniu lub zakupić inne dostosowane do Twoich potrzeb suplementy to są one dostępne na stronie Coral Club.
Korzystając z poniższego kodu referencyjnego przy rejestracji otrzymasz 20 % zniżki!!!
https://pl.coral-club.com/registration/?REF_CODE442335616379



iHerb - Na kod AAU4941 otrzymacie 5% zniżki na zakupy suplementów w iHerb



Znajdziesz mnie również na:
Reneques Space
https://www.youtube.com/channel/UCio7z8PWftkkRrF2DeEzxeQ

facebook - https://www.facebook.com/reeneq
fanpage - https://www.facebook.com/RenequesKitchen/
https://www.instagram.com/renequesspace/?hlpl

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia w następnym filmiku.
Renia :)

Film znajduje się w katalogu: Co na lunch?


Komentarze