Jesteś Bogiem
Koniec lat 90. XX wieku. Raperzy Fokus (Tomasz Schuchardt) i Rahim (Dawid Ogrodnik) marzą o stworzeniu nowego brzmienia. Trafiają na charyzmatycznego Magika (Marcin Kowalczyk), znanego z grupy Kaliber 44. Pod jego wodzą tworzą Paktofonikę. Magik jest hip-hopowym geniuszem, ale w codziennym życiu się gubi. Czuje się nierozumiany i wyobcowany. Próbuje o tym opowiedzieć w tekstach, lecz nie przynosi mu to ulgi. Zimą 2000 r., tuż po premierze albumu Kinematografia decyduje się na radykalny krok.
Okna, okna
Wojtek (Wojciech Solarz) spędza całe dnie, przesiadując na leśnej ambonie. Tropi wraz z leśniczymi głuszce plądrujące okoliczne wioski oraz miasteczka. Pewnego wieczoru wraca polami z pracy i widzi dziwne zjawisko. W oddali porusza się dom. A właściwie jedno z jego okien, w którym świeci się światło. Kiedy wraca następnego dnia, sytuacja się powtarza. Z dnia na dzień ukazuje się coraz więcej obiektów. Zaintrygowany obserwator próbuje rozwikłać poetycko-abstrakcyjną zagadkę.
Cisza
W niewielkim mieszkaniu komunalnym na warszawskiej Pradze mieszkają Halina i Zygmunt. Żyją w biedzie, zmagając się z postępującą starością i licznymi chorobami. Choć stale się kłócą i często na siebie krzyczą, to nie potrafią bez siebie żyć. Czarno-biały film krótkometrażowy w reżyserii Małgorzaty Paszko, studentki Warszawskiej Szkoły Filmowej, prezentuje codzienne życie leciwej pary z Warszawy. Dokument prezentowany był m.in. w Indonezji, Bangladeszu czy Pradze.
W rytmie wolności
W 1981 roku zespół Kraftwerk zagrał w Polsce aż siedem koncertów. Publiczność była pod wrażeniem ich muzyki i futurystycznej oprawy. Niemiecki kwartet zawitał do kraju akurat wtedy, kiedy Polacy potrzebowali nadziei na wolność. O ówczesnej sytuacji politycznej opowiedzą Dariusz Adamowicz i Bartek Chaciński.
W rytmie wolności
Miles Davis wystąpił po raz pierwszy w Polsce w 1983 roku. Wspomnieniami o tym koncercie podzielą się Maryla Rodowicz, Wojciech Mann i Marek Olko. O innowacyjnej i inspirującej muzyce artysty opowiedzą Piotr Wojtasik i Wojciech Karolak. Widzowie przekonają się, dlaczego granie jazzu było wyrazem protestu w PRL-u.